Den omfattende lokationstjeneste Yelp er kommet til Danmark. Det skaber en ekstra medspiller, når du skal markedsføre din fysiske butik.

Yelp er en stor ressource, når forbrugerne forsøger, at skille skidt fra kanel.

Der er tale om en lokationstjeneste, der indeholder over 25 millioner anmeldelser, mens tjenesten i gennemsnit havde 66 millioner unikke besøgende per måned i fjerde kvartal af 2011.

Yelp er nu kommet til Danmark, og det er en interessant nyhed, hvis du eksempelvis ejer en restaurant, frisør, cykelhandler eller en helt fjerde fysisk butik.

Hvorfor er Yelp interessant for mig, som ejer en fysisk forretning?

Anmeldelser er guld værd i dag. Mange brugere vælger ganske enkelt, at søge informationer om restauranter og hoteller som eksempel, før de besøger stederne.

Man ønsker ikke, at blive skuffet, og derfor er man villig til at foretage noget research, inden man forhåbentligt skal have en god oplevelse i byen.

Ved at være synlig på Yelp med din forretning, så vækker det troværdighed, og samtidig er det en oplagt løsning til ganske billigt og effektivt, at skaffe flere kunder i butikken.

Du kan med fordel reklamere i din forretning med, at I benytter Yelp, så kunderne derved kan gå ind og bedømme jer, hvorved hver enkelt kan fungere som ambassadør, hvis personen vel at mærke har haft en positiv oplevelse.

Men selvfølgelig bør I i en vid udstrækning give et reelt billede af jeres forretning, så hvis der også følger kritik med i spillet, skal I selvfølgelig kunne acceptere og håndtere dette på en professionel måde.

Yelp kan blive AOK’s død

Serie-iværksætteren Martin Thorborg giver sit besyv med omkring, hvordan Yelp vil påvirke Danmarks restauranter, barer, caféer, hoteller m.m.

Han forudser, at Yelp bliver AOK.dk’s død, fordi de ganske enkelt bliver udspillet af en større og stærkere modstander.

Hvordan kommer jeg i gang med Yelp?

Det er helt gratis, at oprette sig på Yelp som virksomhed og det er i virkeligheden meget simpelt. Du går ind på denne side og udfylder de informationer, som du bliver bedt om.

Derefter får du et væld af muligheder for at kommunikere med dine kunder, samt aflæse statistik og meget andet interessant, der kan skabe mere perspektiv i din forretning.

Kundeservice slår stadig alt

Lad mig for en god ordens skyld pointere, at jeres kundeservice-niveau selvfølgelig afgør, hvorvidt I får gode eller dårlige anmeldelser på Yelp.

Det nye og interessante ved denne service er, at den har et kæmpe kundegrundlag og vil være synlig i diverse søgninger. Derfor er det yderst relevant for jeres forretning, at have en god profil på Yelp.