Gæsteblogging er et begreb inden for online markedsføring, der er meget undervurderet efter min mening. Jeg fokuserer på nogle af fordelene i dette afsnit af julekalenderen.



Gæsteblogging er undervurderet

 

Gæsteblogging er et begreb inden for online markedsføring, der er meget undervurderet, hvis du spørger mig!

Jeg er helt overbevist om, at vi vil se mange flere gæstebloggere i fremtiden.

Der er også ekstremt mange fordele ved gæsteblogging – både for den person eller det firma, der driver bloggen – og for den person, der gæster den.

Fordelene ved at invitere en gæsteblogger ind på din blog er blandt andet:

1. Du får noget eksklusivt og unikt indhold til din blog.

2. Det tilfører ny værdi, som kan være med til at skille din blog ud fra konkurrenternes.

3. Det skaber også troværdighed, hvis det er en person med et stort brand inden for branchen.

4. Det er en også en god måde at få mange nye læsere til din blog, fordi gæstebloggeren som oftest vil sprede budskabet om blogindlægget på vedkommendes sociale medier.

De store fordele for gæstebloggeren er, at vedkommende når bredere ud og hvis du tillader det som blog-ejer, så vil personen også få et eller flere links – som hjælper gæstebloggerens brand i søgemaskinerne.

Alt i alt er der altså mange fordele både for dig som blog-ejer og for den person, der agerer gæsteblogger.

Hvad er gæsteblogging?

Hvis du undrer dig over, hvad gæsteblogging er, så kan jeg lige tilføje nogle ord om det her.

Gæsteblogging vil sige, at du stiller din blog til rådighed for en anden person, der kommer ind på din blog og leverer et blogindlæg om et givent emne – ofte med relevans til din blog, selvfølgelig.

Den anden løsning, med omvendt fortegn er, at du som blogger får lov til at gæste en anden blog. Det kunne være, hvis du er ekspert i, hvordan man laver den perfekte risengrød, så gæster du en madblog og deler din opskrift på det (hvis vi skal blive i jule-terminologien).

Hvad synes du om dagens råd?
– Del en kommentar herunder eller del rådet med dine venner på de sociale medier: